For å prestere i konkurranse eller for å ha best mulig kvalitet på økta trenger man jevnt påfyll og en ernæringsplan. Husk at væske og karbohydrater under aktivitet er kroppens drivstoff. Skulle man gå i minus vil prestasjonen bli dårligere, restitusjonstiden lengre og opplevelsen dårligere. Følg noen enkle råd for en bedre prestasjon.
Husk også å trene på inntak av næring. Spis og drikk på de fleste økter som man ville gjort i konkurranse. Da øker man toleransen for opptak av næring. Noe som gir deg en større drivstofftank.