Frisk Asker er, og var, en fleridrettsklubb, som faktisk må regnes blant pionerene i hockey-Norge. Klubben fikk ishockey på programmet allerede i 1935- allerede året etter Norges Ishockeyforbund ble stiftet. Det var nok neppe tilfeldig; Forbundets første president, Rolf Giertsen, var samtidig adm.dir. ved Kapselfabrikken i Asker.
Siden dette har klubben hatt mange fantastiske øyeblikk med både seriemesterskap og Norgesmesterskap.
Best huskes nok at Bøtta endelig tok turen til Asker igjen etter en fantastisk spennende finale i 2019.