I 2019 er det Joker Fuel of Norway som inntar landeveien. Sportsdrikkeprodusenten har alt testet ut sine produkter på talentfabrikkens utøvere.
Sportsdirektør i Team Sky, Gabriel Rasch, er medeier i Fuel of Norway og slår seg nå opp sammen med en annen Hole-væring, Morten Andresen, for å ta det norske markedet for sportsernæring med storm. Andresen forteller at produksjonen av 150 000 poser sportsdrikke i pulverform, i alt 75 tonn, er godt i gang. Produsenten har ikke spart på noe når de har gått all in for å utvikle markedets beste produkter for idrettsutøvere i alle aldre.
- Vi gikk inn og så på hva som skapte problemer hos brukerne av allerede eksisterende produkter når det gjelder blant annet mage og tenner. I all hovedsak er pH-verdien en utfordring. pH-verdien på en vanlig sportsdrikke ligger rundt 3,5 som er i nærheten av verdiene for både saft og mineralvann. Under 4 er syreskadene, mens Fuel of Norways nye produkter har en pH-verdi på 5,025, forklarer Andresen.
For å komme til bunns i problematikken har både ernæringsbiologer og norges beste laboratorium blitt tatt i bruk. Alt før de nye produktene er lansert for norske forbrukere, er Fuel of Norway klare til å ta steget inn som ny navnesponsor og leverandør av sportsdrikke til Joker Fuel of Norway. Rytterne på laget har hjulpet til med utviklingen av produktet og brukte det blant annet med stor suksess under 2018-sesongen.
- Samarbeidet med Team Joker Fuel of Norway har vært viktig for oss i utviklingen av produktene våre. Vi vet at syklistene er noen av de som drikker mest over lengst tid og i ulike klimaer. Derfor setter de store krav til produktet. Dette gir oss unike tilbakemeldinger som resten av utøverne kan nyte godt av. Våre unike produkter har de beste prestasjonsegenskapene, med en behagelig PH og smak av frukt og bær. Rett og slett ”PureEnergy. NoBullshit”, sier Andresen.
Daglig leder i Interspons, Birger Hungerholdt, er naturlig nok henrykt over at en bedrift med lokal forankring på Ringerike er ny navnesponsor i sykkellaget han styrer.
- Noen ganger er det ’a perfect match’ mellom et sykkellag og en sponsor, og det må sies å være treffende ved dette tilfelle. Fuel of Norway gir oss markedets beste sportsernæring og sammen skal vi løfte sykkelsatsingen enda et par hakk. Vi gleder oss voldsomt til å vise fram hva vi kan få til sammen i 2019, sier Hungerholdt.
Joker Fuel of Norway vil nyte godt av en egen lagbuss i 2019, som blant annet vil ta turen til Sundvolden GP, Ringerike Grand Prix, NM og Tour of Norway.